pondelok 1. januára 2018

Príhovor a PF2018

I am back...
...bitchezzz. :)

Je blogerskou konvenciou pravidelne písať informačné či organizačné články o samotnom blogu majiteľa a plánoch s ním. Tým blogom. Alebo ich písať ešte častejšie, než samotný obsah blogu. :)
Obvykle na takéto konvencie seriem.
Snažím sa písať priamo o témach, ktoré majú pointu a môžu byť prínosné, nie iba klebetiť o sebe bez dôležitejšieho zámeru. Prečo som sa teda rozhodol urobiť novoročným editorialom jednu z mála výnimiek? Pretože v ďalšom období - predpokladám od druhého polroka 2018, alebo neskôr- to vyzerá na ešte viac utlmenú aktivitu z mojej strany. Snáď sa nestane, že ani srnky nebudú tušiť, kedy vydám nejaký nový článok. Na rozdiel od XYZ iných sa mienim aspoň hlásiť bočným panelom alebo odpovedať na komentáre a maily, ak by chybou v matrixe alebo nedopatrením prozreteľnosti nejaké prišli. Dôvody negatívneho odhadu sú okrem bežnej vyťaženosti aj aktivity, ktoré mi budú uberať čas, ale všetky sú dôležité:
1. Potreba myslieť na seba = nejaké to konzumné obdobie, hlavne pre spotrebovávanie a spoznávanie hier a kníh. („Lebo si musel nakupovať po slovenskú mieru, všakže? Aspoň presne vieš, čo budeš robiť ďalších 10 rokov.“) Konzum tu nie je iba v negatívnom zmysle, spoznané médiá sa ľahko stávajú zdrojom informácií a inšpirácie pre písanie.
2. Snaha o sociálny kontakt. („Tebe komplet  j#be Exe, dlho si sa nesklamal?“)
3. Písanie jedného konkrétneho dielka do šuflíka, až pokým nebude hotové. Určite by som nič neuzavreté nezverejňoval po častiach.
4. Experimenty so životným štýlom & skúšanie nových cvičení.

Myslel som si, že spomaľovať moje písanie bude pre mňa bolestné. Mám totiž námety neobvyklé pre jazyky a nárečia tuzemské. Už som sa s tým ale zmieril. Ak v niečom chcem udržať nádej na priekopníctvo, potom rozhodne v dielku zmienenom v bode 3. Ostatné náročné záležitosti by teda mali ísť stranou. Neznamenalo by to pre mňa menej písania, ale skôr menej zverejňovania. 

Minulý rok som spočiatku mal veľké upratovacie obdobie a neskôr som pracoval na niekoľkých článkoch paralelne, čo ma výrazne spomalilo a výsledok nebol až tak drvivý, hoci slabší od predošlých rokov. Všimol som si, že písanie úvah mi nezaberá tak mnoho času, avšak na úvahy sa mi materiál zvykne zbierať pomaly. Oproti tomu stojí písanie o externých zdrojoch, napríklad knihách, v ktorých je čo rozoberať, avšak overovanie si informácii ma stálo abnormálne množstvo času. Takéto opakovanie sa po zdrojoch je nepríjemné a dokonca ani nemám istotu, že niekomu pomôže. Voči povrchnému skúmaniu médií mám tiež averziu, a teda je pre mňa ťažké nájsť zlatú strednú cestu medzi potením krvi a predstieraním hodnoty. Možno existuje kompromis v podrobnejšom opise toho, čo je v knihe najzaujímavejšie, aby som kvôli rozsahu potom neostal na jednej knihe zaseknutý pridlho.

Tiež som v situácií, kedy musím niektoré témy odsúvať na neskoršie spracovávanie, kvôli nedostatku nazbieraných informácií. Toto odsunutie tém je skôr pozitívom, pretože nebudem toľko uháňaný tým, čo by som mohol robiť už teraz. S tým súvisí aj skúmanie niektorých umeleckých médií: čo ak zo zoznamu dám prednosť tým, u ktorých potom zistím, že v nich nedokážem nájsť skoro žiadne posolstvo hodné opisovania? Nebudem potom ľutovať premárnený čas alebo zlý výber?

O akých témach by som rád písal tento rok? Chcel by som pokračovať v skúmaní deformácií charakterov a „prepadania zlu“. To ale neznamená, že sa kvôli týmto nepríjemným témam treba obávať o moju maličkosť. Práve naopak, cítim sa viac v pohode, než po dlhú dobu predtým. (A vraj som Exe-KJÚT-or!) Ďalšie diela by mohli byť o duchovne, ktoré som tu zanedbával už pridlho, čo ma štve.

Môj blog ohlási tento rok „krásne okrúhle chaosmagické“ ôsme narodeniny. Kto sleduje službu Blog.cz, resp. Srdce blogu vie, že dlhodobo sa blogerská komunita sťažuje na technické problémy a budúcnosť služby vidí negativisticky, ak nejakú vidí. Pre prípad, že by sa so službou niečo stalo, som si vopred rezervoval miesto na adrese: http://executor8.blogspot.sk  
Ak tu ešte nejakí čitatelia chodia a ako správni partizáni sa neohlásia, tak im prajem príjemný nový rok 2018 a všetko optimálne. Prianíčko sa vzťahuje aj na tých, ktorí sa ohlásia. Ako hovoria koktaví: „PF!“. A tiež čitateľom prajem, aby boli užitoční za každých podmienok, aj keby prepukla ghoul apokalypsa a minuli sa špagety. :)



Láska ide cez žalúdok a napomáha jej básnické črevo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Komentáre sa objavia po schválení moderátorom.