utorok 9. júna 2015

Alexander Stainforth - Stíny z domu temnoty

Vydalo: Beletris, Praha, 2007
Žáner: Horor
Rozsah: 125 strán

Rodina Hillovcov pozostáva z manželov Amandy a Eddieho, a ich malej dcéry Kate. Kvôli podozreniu z nevery hrozí Amande a Eddiemu rozvod. Amanda tak býva so svojou dcérou v podnájme. Už od detstva ju občasne mátajú nočné mory, v ktorých ju k sebe volá hlas za dverami v tajomnom dome. Dostáva sa k dverám stále bližšie, až ich v jednom sne otvorí. Z tunelu za dverami vystúpi tieň. Amandu zaskočí, keď aj mimo snov zbadá tieň pri dverách svojej kúpeľne.
Po desaťmesačnom trucovaní sa Amanda nasťahuje späť k Eddiemu a jeho matke, Maggie. Kate po nastúpení do prvého ročníka školy si kreslí výjavy s rodinou, na ktorej je vedľa Amandy tieň. Navyše si vytvorí imaginárneho priateľa, napriek tomu, že ju ostatné deti obľubujú.
Amanda sa s Eddiem pokúšajú splodiť ďalšie dieťa, až Amanda otehotnie. Amandine sny sa opakujú a odhaľujú stále viac z minulosti jej rodičov. Sny sú postupne dopĺňané dennými víziami, v ktorých cítiť nebezpečenstvo, až smrteľnú hrozbu...


Zadná strana knihy neklame, ide o poctivý „klasický horor“. Páčilo sa mi, ako ukážkovo bolo napätie pomaly stupňované. Užíval som si konšpirovanie nad tým, ako príbeh skončí a nepodarilo sa mi to vôbec odhadnúť. Hoci záver sa mi zdal štipku prehnaný, dielo hodnotím dobre. Trochu mi vadili preklepy. Ide o príbeh, ktorý sa dá prečítať za jeden deň, keďže kniha nemá veľa strán a je malého formátu. Som rád, že som po nej mal iba jeden zlý sen. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Komentáre sa objavia po schválení moderátorom.