utorok 28. júla 2015

Vtipy 8

Keďže si v tomto príspevku znova robím žarty z náboženstva, poprosím osoby, ktoré to neznesú, aby to nečítali.

Do popukania mi bolo z tejto situácie zo života:
V strede mesta, pod holým nebom prebieha kresťanská akcia spojená s koncertom. Každý oslavuje milujúceho a dobrotivého Boha. Prítomní sú v náboženskom vytržení. Ktože to pristupuje k davu? Bezdomovci a žobráci? No áno... ty si kresťan, (tak) aj ja som kresťan! Ehm, vieš ako to... mne sa teraz zrovna moc nedarí... bratia by si mali pomáhať, čo povieš? Hádam nebudeš na spoločenskej akcii za pokrytca a zlého kresťana, že mi nepodáš ruku a pár drobných?
/
/
/
Obmedzenie šumu, ak nahliadame na mágiu ako komunikačný akt (viď P. Dunn) môže vyzerať aj takto (prebratý vtip):
Modlí se jeden žid: "Bože, sešli mi deset korun!"
Vedle se modlí druhý: "Bože, sešli mi deset milionů!"
První: "Bože, sešli mi deset korun!"
Druhý: "Bože, sešli mi deset milionů!"
První zase: "Bože, sešli mi deset korun!"
Druhý: "Heleďte, tady mají padesátikorunu a přestaňte mi Boha rozptylovat prkotinama!"
/
/
/
Pohanské náboženstvá poznali tri hlavné archetypy: Otca, Matku a Dieťa, teda môžeme povedať, že šlo o tradičnú rodinu. Usporiadanie podobných archetypov v kresťanstve je značne odvážnejšie. :) Je irónia, že kresťania, z ktorých mnohí vyslovene neznášajú homosexuálov, majú vo svojom učení takúto symboliku pôsobiacu homosexuálne. Navyše, keď vezmeme v úvahu takzvané „vniknutie Ducha svätého“ opisované Bohosloveckou univerzitou Šerca Ježišovho v Hostoviciach, je jasné, že Duch svätý je tým aktívnym respektíve aktívnejším z dvojice. Aký vplyv asi mala na Ježiša výchova od Otca a rodiča č.2, Ducha svätého? Myslím, že začínam chápať, prečo si príslušníci domorodých kmeňov chránili telesné otvory pred vniknutím duchov.
(Čitateľky si snáď vydýchnu - aspoň od Ducha svätého im nič nehrozí!)
/
/
/
Pri tvorbe nasledujúcich dielok ma inšpirovali facebookovské stránky Vettegris a Slovenské Temné Rozprávky. Prvé je samozrejme z filmu Votrelec a druhé z filmu Ospalá Diera (čo je pre moje sklamanie názov mestečka).

/
/
/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Komentáre sa objavia po schválení moderátorom.