nedeľa 26. júna 2016

Perličky snových denníkov 2011

Vysvetlenie toho, o čo mi ide týmto príspevkom nájdete v minulom článku. V roku 2011 som už pokračoval vo svojej minimalistickej praxi so snami, zápisy teda začínajú už od začiatku roka, nie od jeho stredu ako v roku 2010. V tomto období nájdeme veľké množstvo vtipných a lucídnych snov (LD). Niektoré zápisy sú nejasné a tak toho žiaľ neviem poskytnúť viac. Aby som čitateľom priblížil terminológiu, treba vysvetliť nasledovné:
1) Testy reality pozostávajú zo všimnutia si nejakého detailu, napr. vytlačeného písma, odklonenia zraku a novej kontroly, či sa predmet nezmenil. Ak áno, ide o sen. Tiež možno skúšať okolitými predmetmi pohnúť bez dotyku, zmeniť ich farbu, vzlietnuť a podobne.
2) Zaumienenie si lucídne snívať, ktoré som spomenul pri záznamoch pozostávalo z intenzívneho zámeru rozpoznať snové signály. To sa odporúča prevádzať po ľahnutí si so snahou o to, aby šlo o poslednú vedomú myšlienku pred zaspatím.
3) Točenie sa okolo svojej osi je odporúčanou technikou pôsobiacou pre udržanie sa vo sne. Nikdy som nemal dojem, že by mi pomohla.
4) Pololucídne sny sú také, v ktorých si už uvedomujete, že veci okolo vás akosi nesedia, no stále si nie ste vedomí, že ste vo sne.

***
Na 3.1. #lucídny
Pozerám sa z okna susednej izby. Vonku boli dvaja známi v krátkom letnom oblečení. Pomyslel som si, že je to vzhľadom na ročné obdobie divné – napriek tomu, že vo vnútri sna bolo leto. Už som zrejme vedel, že som vo sne a pozrel sa dole na svoje nohy. Vzlietnuť som nevedel, ale bez dotyku som zdvihol nejaký predmet v izbe. Podobne som v kuchyni bez dotyku zodvihol rýchlovarnú konvicu. Bolo mi nevoľno, akoby sa mi točila hlava. Tak som si povedal, že pôjdem do kúpeľne ovlažiť sa. Asi to trocha fungovalo, napriek tomu som sa zobudil. Tento sen nasledoval po stresujúcom stave vo dne, kedy som si pred zrkadlom zaumienil, že budem lucídne snívať. Väčšinu noci som prebdel, sen nastal až niekedy po 8. hodine ráno.
Na 4.1. #vtipný
Nachádzal som sa na hodine náboženstva s normálnou katechétkou, ale na pitie som mal džús a pivo.
Na 7.1. #lucídny
Pozeral som sa na mobil, kde bolo 10 hodín. Uvedomil som si, že mám skúšku ktorú by som nepremeškal a preto som vo sne. Nastalo skutočné zobudenie, ale aj čiastočný prechod späť do sna pomocou vôle. Škoda, že si už nespomínam na to vrátenie sa do sna, pretože niečo také som inokedy nezažíval.
Na 12.1. #vtipný
Vidím šprta a pred ním dve nadržané dámy. Tie si o ňom z neznámeho dôvodu myslia, že je nekrofil. Vyzliekajú si šaty, pod ktorými majú šaty so vzorom kostier. Okolo neho tancujú, poskakujú a rytmicky nárečovo skandujú: „urobic, urobic!“ čím očividne vyjadrujú svoj zámer. (Toto je jedna z najväčších haluzí, čo sa mi kedy snívali! :D )
Na 15.1. #vtipný
Choval som tučniaka, ten sa so mnou rozprával, dokonca mal raperské sklony.

Na 15.1. #lucídny
Dostal som sa do kabinetu svojej školy, kde učitelia sexuálne zneužívali žiačky. Došlo mi, že takto zneužívajú úplne všetky a dostavil sa pocit obrovského znechutenia kombinovaný s pocitom „toto nie je možné!“. Uvedomil som si že snívam, ale takmer ihneď som sa zobudil. Spúšťačom uvedomenia bola najskôr tá emócia znechutenia.
Na 16.1. #vtipný
Na chate prednášam spolu s troma slečnami malému chlapcovi. Od dievčat padne návrh, či „nepošleme bábätko na chvíľu preč?“.
Na 17.1. #lucídny
Nachádzam sa v izbe -podľa jej staršieho rozmiestnenia- a pozerám na výčnelok zo steny, zaspávam. Akoby som stenu videl, hoci som mal pocit, že oči mám zatvorené. Povedal som si: „toto je vedomý sen.“ a chcel som zmeniť prostredie, ale nešlo mi to. Ako vidno, tu uvedomenie prebehlo samo od seba – to sa niekedy stáva tiež.
Na 20.1. #lucídny?
Tento deň som evidoval dva podivné stavy, ktoré som opísal len ako „prebratie sa do prázdneho sna“, čím som zrejme myslel stav podobný tranzu po nehýbaní telom. Podobne opísané stavy sa neskôr v záznamoch neopakovali.
Na 25.1. #lucídny
Bol som v kuchyni, na chvíľu vyšiel a keď som sa vrátil, starý stôl bol čiastočne za chladničkou. Bolo mi to divné, šiel som na chodbu. Tam som zbadal stoličku len s troma nohami, ktorá bez problémov stála. Sklonil som sa k nej a prekontroloval to. Potvrdil som si tým, že som vo sne. Zatočila sa mi hlava. Rozmýšľal som, čo budem robiť. Nechal som vzlietnuť nejaké veci na chodbe, asi krabice. Potom som vzlietol ja, čo bol skvelý pocit. Začal som sa zobúdzať.

Na 25.1. #vtipný
Mal som urobiť skúšku z nejakého blbého predmetu, zabudol som však na to. Snažil som sa zisťovať, kedy bude termín. Nebol som naučený a nevedel, kedy ísť. Ocitol som sa v triede podobnej ZŠ. Niekto zapol môj MP3 prehrávač nahlas, rovno na pasáži s blackmetalovým výkrikom. Učiteľ skoro odskočil, zakryl si uši a chcel, aby sme to vypli. (-:
Na 30.1. #lucídny
Sen o levitácii vo výťahu. Ani vtedy som si to nepamätal dobre, teda je možné, že som sa nezobudil do reality, ale upadol späť do nevedomého snívania. Počas dňa predtým som mal nejaké zaumienenie lucídne snívať vykonané v strese.
Na 30.1. #vtipný
V škole sme sa učili narábať s M4A1 a taktiež niečo o smrti. Celkom zvláštne predmety na bežnú školu.
Na 2.2. #vtipný
Na verejnom WC sa bilo malé dieťa s oblečenou opicou. Neskôr sa bili dve deti. No veľký rozdiel to nebol, pretože dieťa ktoré som si pamätal bolo škaredé ako opica.
Na 5.2. #vtipný
Medveď vzal do tlapy drobného leva a jeho hrivu používal ako hubku pri sprchovaní.

Na 8.2. #lucídny?
Zrejme som v samotnom sne zapisoval výskyt lucídneho sna do mobilu.
Na 18.2. #lucídny #vtipný
Šiel som do obchodu s valaškou a vyhnali ma. V ďalšom obchode si overili číslo mojej valašky a povedali mi, že som vyhral voňavku (a neskôr ďalšiu voňavku). Uvedomil som si, že snívam a prostredie sa zmenilo na domáce. V tomto sne sa mi nezatočila hlava. Zápis hovorí aj o jasnosti obrazu, v ktorom som nevidel žiadnu chybu. Test reality som nerobil. Zaumienenie mať LD som robil len pred spaním so snahou, aby to bola posledná myšlienka pred zaspatím.
Na 28.2. #lucídny
Pozeral som sa na hviezdy a pritom niečo jedol za domom. Nejako ma to vcuclo späť do tela v posteli, falošne. Až potom nasledovalo druhé, skutočné prebudenie.
Na 3.3. #vtipný
Supermarket mal zrejme WC integrované do výťahu, a navyše aj obsadené. (Aplikácia tohto druhu je na dlhšie zamyslenie. Má užívateľ len toľko času, koľko mu presun dáva, alebo sa rýchlosť presunu reguluje podľa odhadu založenom na senzoroch? Ako sa prečisťuje šachta?)
Na 9.3. #lucídny
Som v kanceláriách so sivým kobercom a rozoznávam aj bez testu reality, že ide o sen.

Na 17.3. #lucídny
Pozerám sa von oknom a vidím, že z pouličnej lampy rastú vetvy ako zo stromu. Len som sa zamyslel, nerobil test reality. Zatočila sa mi hlava, zrejme som vyhodil von oknom nejaký kameň. Vôľou som sa vo sne udržal dlhšie ako inokedy a tešil sa z toho. Keď som popustil, zobudil som sa s pocitom vydýchnutého, stlačeného hrudníka.
Na 18.3. #vtipný
V. Mečiar sa prezentoval na predvolebnom videu s mlátením ľudí, čo vo videu malo byť chápané ako jeho pozitívum a prednosť. Chcel sa predviesť, aký je frajer.
Na 22.3.
Kuriozita: Vo sne som si kúpil 2 kusy hotovej pizze a jedol ich. V realite som poslinil vankúš... keď sa darí, tak sa darí.
Na 7.4. #zvláštny
Bol som akoby v krásnej energetickej úrovni vesmíru, letel. Akoby naokolo boli farby – čierna a fialová. Neviem o žiadnych vedomých útvaroch. Cítil som sa príjemne. Potom som už bol na zemi a vedel som, že moje telo je priehľadné. Prechádzal som stenami.
Na 9.4. #lucídny
Vidím dieťa na streche paneláku. O chvíľu padalo a ja som si v ten moment nepríjemne pomyslel, že budem svedkom smrti. Zistil som, že som vo sne, ale ten pád som už nedokázal zastaviť.

Na 6.5. #vtipný
Mal som naspievanú nejakú rockovú pieseň a napísal mi Braňo Mojsej, že to nemá chybu.
Na 21.5. #vtipný
V Starcrafte 2 vždy zlyhávajú moje útoky na nepriateľa, ktorý ich odráža, ale neútočí. Od hnevu som si matičnú dosku polial vodou. Dosť extrémny ragequit.
Na 24.5. #vtipný
Cez miestnosť sa ku mne domov prestrieľali ozbrojenci, ktorí vnikli dnu a brali zajatcov. Tí boli nútení hrať hry na internete.
Na 2.6. #lucídny
Prechádzam sa asi po 3 poschodiach budovy, v ktorej sú obchody s textilom. Inde to však vyzeralo ako v posluchárni. Vyšiel som vyššie a vyzeralo to ako pohľad do posluchárne zhora. Tam som zazrel spolužiaka a uvedomil si, že sním. Myslel som si, že sa hneď zobudím, ale tentoraz som sa v sne udržal o chvíľu dlhšie aj bez snahy.
#vtipný
Bývam v dome a z prízemia sa pozerám oknom. Hrali sa tam deti a nejaký chlapec si tak pohneval mníšky, že ho poslali do p*če. Potom sa jedna mníška zahľadela na môj stôl vonku pred domom. Podľa nejakého zvyku tam mala byť váza so svätenou vodou. Keď mníška zistila, že na mojom stole váza nie je, začala kričať totálne na plné hrdlo: „Pohaniaaaaaaa!“
Na 6.6. #zvláštny
Pohyboval som žalúziami bez dotyku. Niekto to vidí a nevie tomu uveriť. Ja som pri tom cítil niečo ako dokonalosť (a prepojenosť?) sveta. Svedok odišiel a ja som si uvedomil, že som vo sne. Toto uvedomenie bolo slabé, ale to posúvanie žalúzií som vnímal veľmi živo, aj po vizuálnej stránke.

Na 7.6. #vtipný
V správach vysielali, že jeden medveď niekde na Slovensku zabil 1650 ľudí.
Na 8.6.
Kuriozita: Zažil som spánkovú paralýzu. Rukou som takmer nemohol pohnúť, tvárou áno. Po pohyboch na tvári paralýza rýchlo vypršala, teda rada uvádzaná na diskusnom fóre mi pomohla.
Na 23.6. #lucidita
Cítil som sa ako pri meditácií. Videl som tigre neďaleko polikliniky, môj pohľad bol z výšky. Nasledovalo niečo okolo počítačovej hry. No uvedomil som si rozdiel: že používam svoj vnútorný zrak, nie fyzický. Nahmatal som si oči a cítil, že sú otvorené. Neskôr som sa stal opilcom na ulici. Sen je síce zmätočný, bolo však jedinečné, že som v ňom zbadal rozdiel medzi skutočným zrakom a týmito vnemami. Pokiaľ mi je známe, žiadna z techník lucídneho snenia nie je založená na rozlíšení skutočného zraku od vnútorného.
Na 2.7. #lucidita
Uvedomil som si, že som zaspal, ale neradoval sa z toho, ani to neriešil. Nebolo to moje obvyklé, ale snové ego, teda som to jednoducho nechal tak.
Na 13.7. #lucídny
Sedím za počítačom, hodinky napravo dole sa posunuli skokom asi o 20 minút. V rámci testovania reality som po rovnakom úseku skúšal meniť čas (zrejme dopredu aj dozadu). Fungovalo to, hodinky bežali. Po uvedomení som sa ale v sne nesnažil udržať.   

Na 19.7.
Kuriozita: Ten najnezrozumiteľnejší záznam čo vznikol zápisom do mobilu (ešte tlačidlového) hovorí: „Klacl rom qq a priavcvr sa do rw“.
Na 20.7. #vtipný
Jedol som koláč spolu s autorom youtube kanálu FPS Russia.
#vtipný
Zmeškal som autobus, som zmoknutý a premrznutý. Mysľou som si vysušil ponožky ale nedošlo mi, že ide o sen.
Na 23.7. #lucidita
Opäť mi zrazu bolo jasné, že sním, bez konkrétneho signálu či spúšťača. Okamžite som sa prebral. (Obsah sna tu chýbal, možno šlo o vedomie v prázdne.)
Na 26.7. #horor #vtipný
Chlap zabil svoje dieťa, pretože to bol jeho reinkarnovaný otec, ktorého tiež zabil. Teraz sa bál jeho pomsty. Skvelé, toto už znie skoro ako Moss z IT Crowd pri scéne so psychologičkou. :D
Na 5.8. #horor
Alice z Resident Evil sa pohybovala v podzemných chodbách. Asi dve miestnosti boli prázdne. V ďalšej však objavila celú rodinku panákov. Tieto veľké figuríny sa potom pohli a začali panikáriť. Oni tam žili, považovali sa za normálne bytosti a keď prvýkrát videli človeka, zhnusili sa. Takisto sa zhnusila aj Alice. Navzájom sa videli ako otrasné hračky prírody, až sa im v tom momente otriasla psychika.

Na 2.9. #vtipný
Nejaký chlap sa svojej svokre vykadil na strechu a cítil sa vinný.
Na 10.9. #lucídny
Pozerám sa z okna a vidím kukláčov, ktorí sa smiešne bijú a zakrádajú. S humorom si uvedomujem, že snívam. Udržal som sa vo sne obstojne dlho, zmena prostredia zrejme nefungovala, alebo som to nestihol. Nazdával som sa, že v sne som sa udržal dlhšie vďaka cvičeniu nehybnosti tela, ktoré som vtedy prevádzal.
Na 16.9. #lucídny
Volala mi spolužiačka a rozprávala úplné nezmysli. Opäť som si uvedomil, že ide o sen vďaka výhľadu z okna. Test reality som ani nepotreboval, ihneď nastal pocit, že sa tu musím udržať. To šlo lepšie ako inokedy.
Na 22.9. #vtipný
S dvoma spolužiakmi som v metalovo-pohanskej krčme. Všetci tam mali dlhé vlasy, niektorí bradu. Dvaja chalani sa začali biť, no asi priateľsky. Nehľadiac na bitku sa cítim, akoby to bolo najnormálnejšie miesto na svete. Bolo mi tam ako doma, či ešte lepšie.
Na 7.10. #lucídny
Pozeral som sa z balkóna a videl miesto obvyklého pohľadu veľkomesto. Vidím 2 viacprúdové cesty. Neskôr sa nachádzam nižšie, pred bazénom. Pohľadom som uzavrel hadicu a došlo mi, že ide o sen. Podarilo sa mi lietať medzi blokmi (už neviem či to bolo stále vo vedomom stave). Zápis žiaľ nehovorí nič o spôsobe uvedomenia.

Na 28.10. #vtipný
Tri sokoly sa z balkóna pozerali na chipsy uložené na stole v kuchyni.
Na 29.10. #lucídny
Behal som po obchodnom centre s bielou podlahou. Uvedomil som si, že som vo sne. Podozrivý človek sa premenil na spolužiaka. Tiež som sa stretol s kamarátkou, no tá hovorila veci nedávajúce zmysel. Ako vidieť, aj tu chýbal test reality (teda som ho najskôr ani nepotreboval) a zápis nehovorí o žiadnom zaumienení si mať LD, ani o prebudení sa.
Na 6.11. #lucídny
Po predchádzajúcich (tj. bojových) snoch tejto noci som už vedel, že snívam. Počul som niekoho volať o pomoc a bol som ostražitý. Stretol som toho chlapca (zrejme je myslený ten volajúci) a prikázal som mu ukázať skutočnú podobu, na čo sa zmenil na príšeru.
Na 17.11. #lucidita
Ocitol som sa v divnom stave vedomia. Skúsil som si predstaviť obraz sídliska a bol prekvapený hodnovernosťou detailov.
Na 4.12. #vtipný
Šiel chlapík s pištoľami, ktorého nikto nevedel trafiť, pričom on strieľal do rytmu hudby.

Na 19.12. #vtipný
Cítil som sa byť v eufórií z počutia niektorej známej piesne od Cradle of Filth.
Na 26.12. #lucídny #vtipný
Vonku výskajú malé deti. Vykuknem (z okna?). Z čiernych miest na oblohe visia netopiere a taktiež lietajú, hoci je deň (asi sú námesačné). A ja sa pri pohľade na celú túto scénu rehocem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Komentáre sa objavia po schválení moderátorom.